*alt_site_homepage_image*
lt
en

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?

Pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo/keitimo gali kreiptis:

Lietuvos Respublikos piliečiai dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo/keitimo Lietuvos ambasadoje Airijoje turi iš anksto užsiregistruoti vizitui per elektroninę registracijos sistemą.

SVARBU:

Asmens tapatybės kortelė arba pasas ambasadoje išduodami tik piliečiams, kurie deklaravo išvykimą į užsienio valstybę.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo/keitimo tvarka ir jų galiojimas

Asmens tapatybės kortelė keičiama, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • ji tapo netinkama naudoti;
  • joje yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jos galiojimo laikas;
  • to pageidauja pilietis.

Lietuvos Respublikos pasas keičiamas, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • jis tapo netinkamas naudoti;
  • jame yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jo galiojimo laikas;
  • išnaudoti vizoms skirti lapai;
  • to pageidauja pilietis.

Asmens tapatybės kortelė galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 75 metų amžiaus;
  • 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, jei išduota piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti.

Lietuvos Respublikos pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus;
  • 12 mėnesių, jei išduotas piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti.

DĖMESIO:      

  • Ambasada ATK arba pasą išduoda/keičia tik bendra tvarka. Visi asmens tapatybės dokumentai yra gaminami Lietuvoje, todėl nuo prašymo pateikimo dienos jų gavimas gali užtrukti iki dviejų mėnesių.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę arba pasą keičia tik migracijos tarnybos Lietuvoje. Daugiau informacijos: https://migracija.lrv.lt/lt/paslaugos/valstybes-rinkliavu-sarasas/pasas-atk-tarnybinis-pasas/  
  • Jeigu reikia skubiai grįžti į Lietuvą, o ATK ar pasas baigė galioti, ar yra prarasti, ambasada gali išduoti tik grįžimui į Lietuvą skirtą laikiną kelionės dokumentą, Asmens grįžimo pažymėjimą.

Kas gali pateikti prašymą dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba pasui išdavimo/keitimo?

SVARBU:   

Asmens tapatybės dokumentai yra biometriniai, kuriuose elektroniniu būdu fiksuojamas asmens veido atvaizdas, pirštų antspaudai ir parašas. Todėl Lietuvos Respublikos pilietis turi asmeniškai atvykti į Lietuvos ambasadą užsienyje ar į migracijos tarnybą Lietuvoje.

Asmenys, vyresni nei 16 metų amžiaus, prašymą ir kitus dokumentus pateikia asmeniškai.

Jeigu kreipiamasi dėl ATK arba paso keitimo ar išdavimo asmeniui iki 16 metų, dalyvaujant pačiam nepilnamečiui, prašymą pateikia vienas iš tėvų ar globėjų. Pateikiant prašymą dėl vaiko iki 2 metų amžiaus paso išdavimo, jam atvykti į ambasadą nebūtina.

Jeigu vaiko, kuriam reikia išduoti pasą ar ATK, tėvai yra išsituokę, dokumentus gali pateikti arba tas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, arba pastarojo rašytiniu sutikimu - kitas iš tėvų. Pateikiant prašymą ambasadoje reikalinga turėti teismo sprendimą dėl vaiko gyvenamosios vietos nustatymo po tėvų santuokos nutraukimo.

Keičiant ATK arba pasą, pasikeitus pavardei po santuokos/ištuokos užsienyje, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl santuokos/ištuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvoje.

Kreipiantis dėl vaiko, gimusio užsienio valstybėje, pirmojo Lietuvos Respublikos paso išdavimo, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.

Koks yra konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą?

Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą ar keitimą yra 100 EUR.

Jeigu tą pačią dieną pateikiamas prašymas ir dėl paso, ir asmens tapatybės kortelės gavimo – Asmens tapatybės kortelė kainuoja 50 EUR.

Konsulinio mokesčio lengvatos gali būti taikomos tik už paso išdavimą ar keitimą šiais atvejais:

  • Konsulinis mokestis už paso išdavimą ar keitimą sumažinamas 50 procentų:
    • nepilnamečiams vaikams (iki 18 m.);
    • asmenims, sukakusiems senatvės pensijos amžiaus.
  • Konsulinis mokestis neimamas už paso išdavimą ar keitimą:
    • vaikams, kuriems nustatyta globa ar rūpyba;
    • užsienio valstybių išlaikomiems stacionariose globos įstaigose esantiems asmenims;
    • sutuoktinio neturintiems senatvės pensijos amžiaus sukakusiems asmenims;
    • asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55% ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis;
    • pasipriešinimo (rezistencijos) dalyviams, kuriems kario savanorio ar laisvės kovų dalyvio teisinis statusas pripažįstamas Lietuvos Respublikos pasipriešinimo 1940-1990 metų okupacijos dalyvio teisinio statuso įstatyme nustatyta tvarka;
    • Lietuvos Respublikos asmenų, nuketėjusių nuo 1939-1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 3 straipsnyje nurodytiems asmenims, kuriems pagal šį įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio asmens teisinis statusas.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ir paso atsiėmimo tvarka

Atsiimti asmens dokumentą gali:

  • pilietis asmeniškai atvykęs į ambasadą;
  • piliečio prašyme išduoti ar pakeisti asmens dokumentą nurodytas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą bei piliečio keičiamą asmens dokumentą, jeigu jo galiojimo laikas nepasibaigęs;
  • piliečio įgaliotas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą (notaro patvirtinto įgaliojimo originalą arba įgaliojimo, sudaryto informacinių technologijų priemonėmis, numerį) bei piliečio keičiamą asmens dokumentą, jeigu jo galiojimo laikas nepasibaigęs;
  • piliečio pageidavimu asmens dokumentą išsiuntus paštu.

Atsiėmimas ambasadoje

Apie tai, kad asmens dokumentas yra pagamintas ir jį galima atsiimti, informuojama el. paštu arba telefonu.

Registruotis dėl asmens dokumento atsiėmimo nereikia.

Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas keičiamas asmens dokumentas.

Atsiimti piliečio iki 16 metų pasą arba asmens tapatybės kortelę turi vienas iš tėvų arba globėjų, pateikęs savo ir vaiko keičiamą asmens dokumentą (jeigu jo galiojimo laikas nepasibaigęs ir jis nėra neprarastas).

Atsiimti piliečio nuo 16 iki 18 metų pasą arba asmens tapatybės kortelę gali pats pilietis arba vienas iš tėvų, globėjų, pateikęs savo ir vaiko keičiamą asmens dokumentą (jeigu jo galiojimo laikas nepasibaigęs ir jis nėra neprarastas).

Sertifikatai (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas ir elektroninio parašo sertifikatas), kurie išduodami asmenims nuo 14 metų amžiaus su asmens tapatybės kortele, atsiimti ambasadoje galima tik atvykus asmeniškai arba paštu. Atstovai (tėvai, globėjai) arba kiti įgalioti asmenys minėtų sertifikatų atsiimti negali.

Jeigu pilietis neatvyksta į ambasadą atsiimti išduoto asmens dokumento per vienerius metus nuo jo išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.

Siuntimas paštu

Jeigu asmens dokumentą pageidaujate gauti registruotu paštu, reikia pateikti voką su reikiamu pašto ženklų skaičiumi arba ambasadoje sumokėti už dokumento siuntimo išlaidas. Jei užsakote du dokumentus (t. y. pasą ir asmens tapatybės kortelę), tai reikalingi atskiri vokai kiekvieno dokumento siuntimui. Vokus su pašto ženklais reikia iš anksto įsigyti Airijos pašte.

Asmens tapatybės kortelės, išduodamos asmeniui vyresniam nei 14 metų, siuntimui reikalingi du vokai. Viename iš jų bus siunčiama asmens tapatybės kortelė, o kitame, jei pageidaujama, vokas su slaptažodžiu asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatams, kurie išduodami kartu su asmens tapatybės kortele.

SVARBU: Paštu gavus pasą ar asmens tapatybės kortelę, ar voką su slaptažodžiu būtina užpildyti kartu gautą pranešimą ir jį nuskenavus arba nufotografavus atsiųsti į ambasadą elektroniniu paštu (consul.ie@mfa.lt). Jeigu elektroniniu paštu to padaryti galimybės nėra, pranešimą į ambasadą galima siųsti ir paštu.

  • Tik gavus pranešimą, pasas ar asmens tapatybės kortelė, ar sertifikatai (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas ir elektroninio parašo sertifikatas) bus aktyvuoti ir pradės galioti.
  • Ambasada per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens dokumento gavimą, paskelbia jį dingusiu.